1 -اهداف اصلی و اساسی سامانه آلفابازار چیست؟
مبارزه بی وقفه با زنجیره انتقال ویروس کرونا با تامین نیازمندیها و در خانه نگهداشتن شما عزیزان در ایمن ترین حالت ممکن , اخذ سفارشات و تامین و ارسال سریع سبد نیازمندیهای ضروری شما عزیزان به شیوه کاملاً ایزوله و بهداشتی به کمک عوامل و نیروهای مجرب و آموزش دیده , حذف واسطه ها و کاهش قیمتها , کاهش وقت و هزینه های خانواده , کاهش چشمگیر ترافیک و مصرف سوخت فسیلی و کمک به بهبود کیفیت هوا و حفظ سلامت محیط زیست , ایجاد گردش اقتصادی در مشاغل و کسب و کارهای محله و منطقه ای , ایجاد بستر ارتباطی گسترده الکترونیکی و مخابرات همراه بین مشتریان و بازارهای بورس محلی و رقابتی کالاها و خدمات با هدف مشتری مداری و افزایش کیفیت کالاها و خدمات.
2- در صورت فراموش کردن رمز عبور چه کار کنم؟
اگر رمزعبور را فراموش کرده اید و امکان دسترسی به حساب کاربریتان را نداشتید. ابتدا بر روی گزینه "وارد شوید"(واقع در بالای صفحه نمایشتان) کلیک کرده و گزینه "یادآوری کلمه عبور" را انتخاب کنید. سپس شماره موبایلتان و ایمیلتان که نام کاربریتان نیز محسوب می شود را وارد نمایید. رمز عبور جدید بلافاصله به شماره موبایل شما ارسال میشود.
3- ثبت و پیگیری سفارش (سفارش اینترنتی کالا و خدمات)
چگونه در سامانه آلفابازار سفارش کالا و خدمات و غذا بدهم؟
بعد از ثبت نام و ورود به حساب کاربریتان در سامانه آلفابازار، شما می توانید نام کاربری خود را در سمت راست صفحه کنار فرم ثبت نام مشاهده کنید. ثبت سفارش در سامانه آلفابازار شامل 4 مرحله است:
در ابتدا نام محله و یا منطقه خود را وارد نمایید. فروشگاه ها و مراکز حدمات دهی و یا رستورانهاایی که در محله شما سرویس دهی داشته باشند مشخص می شوند
در این مرحله می توانید مرکز و فروشگاه و یا رستوران دلخواه خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه منو کلیک کنید.
کالاها - خدمات یا غذاها را انتخاب کرده و گزینه "تایید نهایی" را انتخاب نمایید.
در این مرحله می توانید آدرس دقیق خود و نوع پرداخت را انتخاب نموده و بر روی گزینه "تایید نهایی سفارش" کلیک نمایید. بعد از اتمام سفارش سریعا یک ایمیل و SMS مبنی بر تایید سفارش برای شما ارسال می گردد.
4- برای انتخاب مراکز خدمات و فروشگاه و کالاهای معرفی شده در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم گیری به من کمک کند؟
بله. شما میتوانید با همکاران ما در قسمت پشتیبانی از طریق چت مستقیم در سایت با ارسال تیکت و یا تماس مستقیم با شماره 09213728273 مشاوره بگیرید.
5- تحویل سفارش چقدر زمان می برد؟
سرعت و کیفیت ارسال سفارش برای ما بسیار اهمیت دارد و ما تمامی تلاش خود را میکنیم که در کمترین زمان ممکن سفارش را به دست مشتریان عزیز برسانیم. البته زمان دقیق تحویل سفارشات در سامانه آلفابازار، به نوع کالا - فاصله فروشگاه - ترافیک عملیاتی در ساعت سفارش - تعداد سفارشها و فاصله شما از آن مرکز بستگی دارد.
6- آیا میتوان از چند فروشگاه همزمان در یک شماره سفارش، کالا و یا خدمات تواماً انتخاب کرد؟
متاسفانه این امکان وجود ندارد و در هر سفارش میتوان تنها از یک مرکز، کالا و خدمات سفارش دهید.
7- آیا میتوانم آدرس گیرنده را در سفارش جدید تغییر دهم؟
بله. اگر مایل هستید که در آدرس جدید، سفارشات درخواستی خود را تحویل بگیرید در مرحله سوم ثبت سفارش می توانید آدرس جدیدتان را ثبت نمایید.
8- چگونه در سایت جستجو کنم؟
با وارد کردن اسم منطقه و محله مورد نظر، لیست تمام فروشگاه ها و مراکز خدماتی عضو سامانه, موجود در اطراف شما لیست می شوند . در این مرحله برای راحتی شما و یافتن سریعتر مراکز مورد نظرتان، می توانید نوع کالاها و یا خدمات مد نظرتان را از منوی فروشگاه فیلتر نمایید .
9- آیا برای خریدم از سامانه آلفابازار فاکتور دریافت می کنم ؟
بله- فاکتور شما به آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت نام در سایت ثبت نموده اید، فرستاده می شود و همچنین فروشگاه ها و مراکز خدمات هم یک فاکتور با سفارشتان برای شما ارسال می نماید.
10- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
خیر.ساعت سرویس دهی مراکز متفاوت می باشد و فقط در محدوده ساعات سرویس دهی که برای فروشگاه و مرکز خدمات مورد نظرتان ذکر شده است می توانید سفارشتان را ثبت نمایید.
11- از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
بعد از ثبت سفارش، بلافاصله با SMS و ایمیل تاییدیه سفارشتان برای شما ارسال می گردد.
12- آیا امکان تغییر یا لغو سفارش وجود دارد؟
تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید شما قادر به حذف و تغییر سفارش از حساب کاربری خود نمی باشید و در صورتی که سوالی داشته باشد در مورد کالاها و خدمات و یا نحوه تحویل، بلافاصه با بخش خدمات مشتریان سامانه آلفابازار تماس بگیرید.
پرداخت
13-مبلغ سفارش را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
مبلغ سفارش را می توانید به روش آنلاین پرداخت نمایید.
پرداخت آنلاین: اگر این گزینه را انتخاب نمایید، میتوانید از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
14- اگر یک فروشگاه هزینه بیشتر از فاکتور ارسالی توسط سامانه آلفابازار را درخواست نمود چه باید کرد؟
اگر با چنین مشکلی مواجه شدید لطفاً با تیم پشتیبانی مشتریان سامانه آلفابازار تماس بگیرید, آنها سریعا به مشکل شما رسیدگی خواهند کرد.
15- اگر پرداخت اینترنتی با مشکل مواجه شد و پول از حسابم کسر شد چه اقدامی باید انجام دهم؟
درصورتیکه پرداخت اینترنتی با موفقیت انجام نشود و مبلغ هم از حساب شما کسر شده باشد، بسته به بانک حداکثر تا 72 ساعت مبلغ به صورت خودکار از طریق بانک به حسابتان عودت داده میشود.درصورتیکه مبلغ بعد از این مدت به حسابتان واریز نشد با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
16- اگر مبلغ سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کردیم و بعد سفارش لغو شد چه باید بکنیم؟
در صورتی که سفارش شما از طریق فروشگاه و یا سامانه آلفابازار کنسل شد، همکاران ما در تیم پشتیبانی با شما تماس می گیرند و به شما اطلاع می دهند. شما میتوانید به 2 روش مبلغ پرداخت شده را پس بگیرید. یا می توانید درخواست کنید که پول به حساب بانکی شما برگردانده شود که در این صورت مبلغ واریزی شما طی 48 ساعت به حسابتان برگردانده میشود. همچنین می توانید انتخاب کنید که مبلغ به حساب کاربری شما افزوده شود. در آن صورت حساب شما بلافاصله شارژ میشود و میتوانید از آن مبلغ در خریدهای بعدی استفاده نمایید.
17- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سامانه آلفابازار امن است؟
پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. ولی برای پرداخت اینترنتی در هر سایتی لطفا به نکات امنیتی زیر توجه فرمایید:
در قسمت آدرس مرورگر دقت کنید که از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده شده باشد.
قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
سامانه آلفابازار برای سفارش آنلاین انواع کالاها و خدمات گروه بندی شده مانند ( انواع نان-غذااز رستوران ها - میوه و سبزی - لباس و منسوجات - محصولات آرایشی و بهداشتی - کیف و کفش - خدمات تعمیر و سرویس لوازم خانگی و خودروها - خدمات پزشکی و ...) از بهترین مراکز و فروشگاه های خوش نام و معتبر دائماً در حال توسعه و در حال ارائهی سرویس به شهروندان سطح کشور و چند کشور دیگر است. افتخار سامانه آلفابازار پشتیبانی سریع، تلاش بی وقفه برای ارائهی بهترین خدمات به مشتریان و جلب رضایت کامل مشتریانش است. شما میتوانید برای سفارش انواع کالاها و خدمات به ویژه صبحانه، ناهار ؛ شام و حتی مجالس و شرکتها روی کمک و خدمات اختصاصی و بی رقیب و مطمئن سامانه آلفابازار حساب کنید. همچنین با مراجعه به کافه بازار ؛ گوگل پلی ؛ سیب اپ و یا به صورت مستقیم می توانید اپلیکیشن سفارشدهی مشتریان سامانه آلفابازار را به رایگان دانلود کنید.
18 چگونه اپلیکیشن آلفابازار را نصب کنم؟
برای نصب اپلیکیشن آلفابازار در سیستم های اندروید و IOS می توانید از لینک های اشاره شده زیر استفاده کنید :
نصب از Sib App - نسخه iOS
نصب از Google Play store
نصب از Cafebazaar
نصب مستقیم از صفحه اصلی سامانه آلفابازار
19- آیا با خرید از سامانه آلفابازار هزینه بیشتری پرداخت می کنم؟
تمام قیمت ها در سامانه آلفابازار مطابق با آخرین بروزرسانی قیمت منو در داخل فروشگاه ها می باشد و با وجود جشنواره ها، مسابقات، تخفیف ها و مزایای موجود در سامانه آلفابازار برای مشتریان دائم، نه تنها هزینه بیشتری پرداخت نمی کنید بلکه به مراتب هزینه های شما برای سفارشات کالاها و خدمات بمراتب کمتر از گذشته می باشد.
20- از جشنواره ها، مسابقات و تخفیف های گروهی سامانه آلفابازار چطور با خبر بشم؟
برای با خبر شدن از فعالیت ها و مسابقات آلفابازار ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید , و همینطور از طریق ایمیل , پیامک , و نوتیفیکیشن اطلاع رسانی می شود.
21- در صورت تاخیر در دریافت سفارش غذا چه کار کنم؟
بعد از ثبت سفارش، یک پیامک به شماره همراه و یک ایمیل به آدرس ایمیلی که با آن سفارش خود را ثبت کرده اید فرستاده می شود که در صورت تاخیر در سفارش و بیشتر شدن زمان تحویل از مدت تعیین شده می توانید از طریق لینک موجود در این پیغام این مسئله را گزارش کرده تا تیم پشتیبانی در همان لحظه شروع به پیگیری کنند.
22- از کد تخفیف چگونه استفاده کنم؟
بعد از ثبت سفارش و در مرحله پرداخت در هر دو کادر مخصوص به پرداخت از حساب کاربری و پرداخت اینترنتی می توانید روی گزینه " کد تخفیف دارید؟ " کلیک کرده و کد تخفیف خود را وارد کنید تا از مبلغ مورد نظر از کل فاکتور سفارش شما کسر بشود.
23- آیا امکان استفاده از دو یا چند کد تخفیف با هم در یک سفارش وجود دارد؟
خیر، شما برای هر سفارش فقط می توانید از یک کد تخفیف استفاده کنید.
24- آیا امکان استفاده از کد تخفیف همراه با تخفیف کلی رستوران وجود دارد؟
خیر، شما می توانید به صورت جداگانه از کد تخفیف خود در زمانی غیر از زمان جشنواره ها استفاده کنید.
25- چگونه می توانم سفارشم را لغو کنم یا تغییر بدم؟
امکان لغو سفارش فقط تا قبل از دریافت پیامک و ایمیل تایید سفارش شما امکان پذیر است، اما برای تغییر سفارش اگر زمان زیادی از لحظه ثبت سفارش شما نگذشته باشد و یا سفارش وارد مرحله پخت نشده باشد می توان سفارش را تغییر داد.
26- اگر کالاها مشکل داشت باید چه کار کنم؟
در صورتی که به هر دلیلی کالاهای دریافتی شما با سفارشتان مطابقت نداشت (کالاهای ارسالی اشتباه بود، کمتر بود،ناقص ارسال شده بود و مواردی از این قبیل) به وسیله چت آنلاین به تیم پشتیبانی سامانه آلفابازار اطلاع دهید تا این امر را پیگیری کنند و پس از هماهنگی و پیگیری آن فروشگاه کالاهای ارسالی را تغییر داده یا سفارش را لغو نماید، در صورت غیر عادی بودن کیفیت و یا ظاهر کالاها یک عکس از کالاهایی که تحویل گرفتید بگیرید و برای تیم پشتیبانی ارسال کنید تا سامانه آلفابازار این مشکل را راحتتر پیگیری کند، بدیهی است در صورت بازشدن بسته بندی و یا استفاده و دستکاری کالاهای ارسالی, سامانه آلفابازار هیچ مسئولیتی در قبال این اشتباه نخواهد داشت.
27- آیا همیشه قیمت کالاها و خدمات داخل مراکز و فروشگاه ها با لیست قیمت سامانه آلفابازار یکسان است؟
قیمت کالاها و خدمات هر مرکز توسط تیم کارشناسان ناظر سامانه آلفابازار به صورت روزانه به روز رسانی می شود و با لیست قیمت داخلی و رسمی فروشگاه ها مطابقت کامل دارد و در برخی مواقع با توجه به تخفیف ها و جشنواره ها ممکن است قیمت منو در سامانه آلفابازار کمتر از قیمت منو داخل فروشگاه ها باشد.
28- آیا می توانم از تمام فروشگاه های موجود در سامانه آلفابازار سفارش بدهم؟
پس از جستجوی خودکار و یا جستجوی محل مورد نطر شما می توانید از تمام فروشگاه هایی که سامانه آلفابازار به شما پیشنهاد کرده در همان محلی که جستجو کردید سفارش بدید حتی اگر فروشگاهی در نزدیکی شما نباشد ولی سامانه آلفابازار در محل شما آن را پیشنهاد کرده باشد به این مفهوم است که منطقه شما تحت پوشش آن فروشگاه است، بدیهی است اگر شما در منطقه ای مانند منطقه 8 باشید سامانه آلفابازار هیچ فروشگاهی از منطقه 22 به شما پیشنهاد نخواهد کرد.
29- چگونه می توانم فروشگاه های اطرافم را ببینم؟
شما در سامانه آلفابازار می توانید به سه روش جستجوی خودکار منطقه، جستجو بر اساس نام محله و جستجو بر اساس نام فروشگاه، تمام مراکز فروش اطرافتان را مشاهده کنید.
30- چگونه اطلاعات خرید قبلی خود را ببینم؟
کافی است وارد حساب کاربری خود شده و قسمت " فعالیت ها " را انتخاب کنید، در این قسمت هم می توانید سفارش ها و هم پرداخت های گذشته خود را بررسی کنید.
31- آیا امکان ذخیره چند آدرس مختلف در یک حساب کاربری وجود دارد؟
.بله، شما با ذخیره چند آدرس مختلف در حساب کاربری خود می توانید در هر سفارش آدرس محلی که حضور دارید را انتخاب کنید و سفارش خود را ثبت کنید
32-از کجا کد تخفیف دریافت کنم؟
تخفیفات با توجه به کمپینهای مختلف در اختیار مشتریان قرار میگیرد. همچنین بستههای خدماتی جهت کاهش هزینههای سفارشهای شما در سایت وجود دارد.
33- چرا کد تخفیف اعمال نمیشود؟
در صورت اعمال کد تخفیف با توجه به پیغام نمایش داده شده توسط سیستم مشکل احتمالی از قبیل انقضای کد، اشتباه بودن کد، غیرقابل استفاده بودن کد برای این فروشگاه یا سفارش به شما گزارش میشود.
34- کد تخفیف را کجا وارد کنم؟
بعد از تکمیل سبد خرید، انتخاب آدرس و انتخاب نحوه پرداخت آنلاین، کد تخفیف خود را داخل باکس کد تخفیف وارد کرده و از گزینه اعمال کد استفاده کنید و با استفاده از روش پرداخت آنلاین سفارش خود را تکمیل کنید.
حتما به توضیحات کد تخفیف دریافت شده و شرایط استفاده از آن توجه کنید.
35- کد تخفیف ارسالی را گم کرده ام. از کجا میتوانم پیدا کنم؟
به دلیل متعدد بودن و تنوع کمپینها و مجموعههایی که برای ارائه این تخفیفات با مجموعه آلفابازار همکاری میکنند، ارسال مجدد کدهای تخفیف ممکن نیست. تعداد خاصی از این کدها در پروفایل شما قسمت کدهای کمپین ثبت شده است.
36- چرا کد تخفیف کمتر از مبلغ اعلام شده از سفارشم کسر کرد؟
کدهای تخفیف، درصد اعلام شده تا سقف خریدی که در توضیحات کد درج شده را از سفارش شما کسر میکنند. به عنوان مثال کد تخفیف ٪۲۵ تا سقف خرید ۲۰،۰۰۰ تومان، درصورتی که سبد خرید شما ۲۰،۰۰۰ تومان یا بیشتر از این مبلغ باشد نهایتا مبلغ ۵۰۰۰ تومان از سفارش شما را کسر میکند.
37- در هر سفارش از چند کد تخفیف میتوانم استفاده کنم؟
در هر سفارش فقط از یک کد تخفیف میشود استفاده کرد. اما اگر فروشگاه انتخابی شما تخفیف داشته باشد، این تخفیفها با هم جمع میشوند.
38- بسته خدماتی چیست؟
بستههای خدماتی آلفابازار شامل تخفیف برای هزینه ارسال سفارش شما تا مبلغ ۳۰۰۰ تومان به مدت یک ماه و همچنین ٪۲۰ تخفیف تا سقف ۳۰،۰۰۰ تومان در ۱۰ سفارش شما طی مدت یک ماه بعد از خرید بسته هستند. توضیحات بیشتر و امکان خرید در بخش پایینی صفحه اول سایت قسمت بیشتر بدانید > بستههای خدماتی آلفابازار وجود دارد.
39- چرا تخفیف فروشگاه و یا کد تخفیف روی سفارش نقدی (پرداخت در محل) اعمال نشد؟
تمام تخفیفهای مجموعه آلفابازار فقط برای سفارشهای پرداخت آنلاین است.
40- نحوه ثبت شرکت و استفاده از خدمات شرکتی به چه صورت است؟
مشتری محترم برای استفاده از تخفیفات شرکتی آلفابازار در صفحه اصلی سایت بالا روی آیکون تماس کلیک کنید ، در فرم تماس با ما اطلاعات شرکت خود را معرفی کنید تا با شرکت شما تماس گرفته شود.
41- نحوه اضافه شدن به لیست شرکتی به چه صورت است؟
بعد از تایید مشخصات شرکت شما، لینک ثبت کاربران در اختیار مجموعه شما قرار میگیرد. که با دریافت این لینک از مسئول ثبت شرکت و یا درخواست این لینک از طریق فرم تماس باما در سامانه آلفابازار، میتوانید اقدام به ثبت نام در این لیست کنید.
42- چرا خدمات شرکتی برای آدرسهای دیگر من لحاظ نمیشود؟
این تخفیفات فقط برای آدرس اعلام شده از طرف مجموعه شما در زمان ثبت نام بوده و در صورت انتخاب آدرسهای دیگر خود امکان استفاده از تخفیف را ندارید.
43- آیا میتوانم همزمان عضو چند شرکت باشم؟
خیر. هر کاربر فقط امکان استفاده از تخفیفات یک شرکت را دارد.
44- چرا نمیتوانم از فروشگاهی که قبلا سفارش ثبت کردم، سفارش ثبت کنم؟
درصورتی که موقعیت ثبت شده مکانی روی نقشه با آدرس ثبت شده مطابقت دارد و بازهم امکان ثبت سفارش از فروشگاه و مرکز خدمات مورد نظرتان را ندارید، فروشگاه مد نظر شما محدوده سرویسدهی خود را تغییر داده و برای محدوده مورد نظر شما ارسال ندارد. در این حالت با جستجوی فروشگاههای نزدیکتر و انتخاب مرکز و فروشگاه دیگر میتوانید سفارش خود را در سامانه آلفابازار ثبت کنید.
45- تراکنش ناموفق چیست؟ و از چه طریق قابل پیگیری است؟
درصورتی که فرایند پرداخت آنلاین شما دچار مشکل شود و وجه کسر شده از حساب بانکی شما به سایت پذیرنده (سامانه آلفابازار) منتقل نشود، یک تراکنش یا پرداخت ناموفق صورت گرفته است که این مبلغ کسر شده با بررسی توسط درگاه انتخاب شده به حساب شما برگشت میخورد. (این فرایند نهایتا ۷۲ ساعت کاری زمان میبرد و درصورتی که بعد از گذشت این زمان، وجه به حساب شما برگشت داده نشد، میتوانید با شماره تماسی که پشت کارت بانکی شما درج شده تماس بگیرید و این موضوع را بررسی کنید)
46- چرا بعد از ورود به درگاه مبلغ تخفیف درنظر گرفته نشد؟
درصورتی که بعد از اعمال و کسر شدن مبلغ تخفیف اقدام به تغییر سبد خرید نمایید و یا اینکه صفحه وب را بازیابی (refresh) نمایید، تخفیف اعمال شده هنگام ورود به درگاه بانکی برای شما لحاظ نمیشود.
47- چرا اطلاعات بانکی من در درگاه پرداخت ثبت شده؟
ثبت مشخصات بانکی شما در درگاه پرداخت متصل به شماره همراه شماست و اطلاعات ضروری مانند رمز دوم و کد cvv2 در این درگاه ثبت نمیشود. این کار توسط درگاه پرداخت (با مجوز بانک مرکزی) و فقط جهت سهولت و تسریع در پرداخت شما است و هیچگونه خطر امنیتی برای پرداخت های شما ندارد.